Marszałek chce dopłacać do urzędniczych przelotów
Redakcja eGo otrzymaÅ‚a list, jaki stowarzyszenie Zachodni OÅ›rodek Polityki Regionalnej przsÅ‚aÅ‚o do marszaÅ‚ek Elżbiety Polak w sprawie dopÅ‚at do urzÄ™dniczych przelotów.
Oto treść listu:
W imieniu czÅ‚onków stowarzyszenia Zachodni OÅ›rodek Polityki Regionalnej pragniemy wyrazić swój zdecydowany sprzeciw wobec zamiaru każdorazowego finansowania przez UrzÄ…d MarszaÅ‚kowski trzech miejsc na planowanym poÅ‚Ä…czeniu Babimost -GdaÅ„sk. Zważywszy na trudnÄ… sytuacjÄ™ finansowÄ… województwa, co ZarzÄ…d podkreÅ›laÅ‚ niejednokrotnie, zamierzony wydatek wydaje siÄ™ zarówno pod wzglÄ™dem ekonomicznym, jak i etycznym nieuzasadniony. W sytuacji gdy dyrektor Marek Twardowski szuka oszczÄ™dnoÅ›ci na pensjach salowych w gorzowskim szpitalu, zarzÄ…d decyduje siÄ™ na dotowanie lotów, których gÅ‚ównymi beneficjentami bÄ™dzie i tak już nadmiernie rozroÅ›niÄ™ty aparat biurokratyczny UrzÄ™du MarszaÅ‚kowskiego. Trudno znaleźć racjonalne przesÅ‚anki broniÄ…ce zamiaru rezerwowania trzech miejsc dla UrzÄ™du w każdym locie na wspomnianej trasie, jak i doszukać siÄ™ celów tak dużej czÄ™stotliwoÅ›ci podróży urzÄ™dników na trasie Babimost – GdaÅ„sk.
Z punktu widzenia strategii logistycznej planowane poÅ‚Ä…czenie również nie znajdujÄ™ swojego uzasadnienia, bowiem Zielona Góra posiada już bezpoÅ›rednie poÅ‚Ä…czenie kolejowe z GdaÅ„skiem (czas podróży 6:28 h), a także WarszawÄ… i Krakowem. Dla porównania Gorzów nie ma ani jednego bezpoÅ›redniego poÅ‚Ä…czenia z GdaÅ„skiem, a najszybsza możliwość skomunikowania siÄ™ z tym miastem skÅ‚ada siÄ™ aż z czterech przesiadek. Budzi to również ogromny sprzeciw moralny, gdyż wydźwiÄ™k tej sprawy wskazuje, iż oszczÄ™dnoÅ›ci zwiÄ…zane z trudnÄ… sytuacjÄ… finansowÄ… województwa nie obejmujÄ… urzÄ™dników. Dotowanie lotów z Babimostu z pieniÄ™dzy podatników sÅ‚uży interesom bardzo wÄ…skiej grupy ludzi, gÅ‚ównie urzÄ™dników i jest absolutnie sprzeczne z republikaÅ„skÄ… ideÄ… dobra wspólnego oraz z szeroko pojmowanym interesem publicznym.
NieÅ‚atwo oprzeć siÄ™ wrażeniu, iż rzekomy „rozwój” lotniska w BabimoÅ›cie ma sÅ‚użyć wyÅ‚Ä…cznie celom socjotechnicznym, ukazujÄ…cym lubuskie, najbiedniejsze województwo w kraju, jako nowoczesne i dynamicznie siÄ™ rozwijajÄ…ce. ZaÅ‚ożenie upatrujÄ…ce w istnieniu i „pompowaniu” portu lotniczego w BabimoÅ›cie wydaje siÄ™ z gruntu nietrafione i sprzeczne z wszelkimi wskaźnikami mogÄ…cymi uzasadniać te przedsiÄ™wziÄ™cie, tym bardziej, iż poÅ‚ożenie województwa pomiÄ™dzy czterema portami lotniczymi nie rokuje na możliwość osiÄ…gniÄ™cia kiedykolwiek przez lotnisko Babimost/Zielona Góra parametrów rentownoÅ›ci (ok. 200 tys. pasażerów rocznie).
Dotacje do poÅ‚Ä…czeÅ„ na trasie Babimost – Warszawa oraz Babimost – GdaÅ„sk każą doszukiwać siÄ™ w dziaÅ‚aniach wÅ‚adz województwa praktyk rodem z sztucznie podtrzymywanej gospodarki księżycowej i nie majÄ… wiele wspólnego z ekonomicznÄ… i strategicznÄ… koordynacjÄ… wydatków publicznych. Ogromna determinacjÄ… w forsowaniu poÅ‚Ä…czeÅ„ lotniczych do Warszawy, a obecnie do GdaÅ„ska, kontrastuje z ogólnym stanem kolejnictwa w województwie, tj. niskÄ… czÄ™stotliwoÅ›ciÄ… poÅ‚Ä…czeÅ„, a także opieszaÅ‚oÅ›ciÄ… w uruchamianiu wielokrotnie zapowiadanych i oczekiwanych od wielu lat poÅ‚Ä…czeÅ„ kolejowych z Berlina do obu stolic województwa.
Pragniemy ponadto nadmienić, iż w naszym mniemaniu w kontekÅ›cie ostatnich rekomendacji Komisji Europejskiej, wskazujÄ…cej kwestiÄ™ budowy lotniska w Gdyni, przy istniejÄ…cym porcie lotniczym w GdaÅ„sku, jako modelowy przykÅ‚ad rozdÄ™tych i nieskoordynowanych finansów publicznych, plany uruchomienia wspomnianego poÅ‚Ä…czenia przy wymienionych okolicznoÅ›ciach, jak i funkcjonowaniu regularnych lotów do i z portu w BabimoÅ›cie – w ogóle, zdajÄ… siÄ™ przystawać do wytkniÄ™tych przez KomisjÄ™ EuropejskÄ… zjawisk.
Z poważaniem, Michał Obiegło, Mateusz Muchel, Bartosz Jurek
zarząd Zachodniego Ośrodka Polityki Regionalnej
10 czerwca 2013 09:18, admin ego
Dodaj komentarz:
Komentarze:
Oszczędność pojmowana przez panią marszałek
Anonim_8224, 10.06.2013, 13:15, 79.186.36.25 ##
Zapraszamy do KÅ‚odawy.
Anonim_8474, 10.06.2013, 14:26, 178.183.174.150 ##
Serwis www.egorzowska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłączną własnością ich autorów.
Remont schodów
Nowe schody na Piaskach, obok lecznicza zieleń.
Rusza remont schodów przy ul. Bohaterów Westerplatte, zejÅ›cie do ul. Sczanieckiej. Skarpa przy schodach ...
<czytaj dalej>Obchody 900-lecia jubileuszu
W sobotę 11 maja br. w Ośnie Lubuskim odbędą się uroczyste obchody z okazji dziewięćsetlecia ustanowienia biskupstwa lubuskiego.
Przygotowania do tej ...
<czytaj dalej>PrzebudujÄ… Ikara
Przetarg na przebudowę ostatniego etapu ulicy Ikara rozstrzygnięty.
Kolejna osiedlowa uliczka zostanie w pełni przebudowana. Nowa nawierzchnia ul. Ikara ułatwi codzienne ...
<czytaj dalej>Oni tu zostajÄ…
„ZostajÄ™!” to hasÅ‚o nowej kampanii promujÄ…cej Gorzów, która ma zwrócić uwagÄ™ na zalety naszego miasta, dziÄ™ki którym jest ono doskonaÅ‚ym ...
<czytaj dalej>
Anonim_9448:
dla 30 studentów cały kierunek prawo
dla 30 pielęgniarek cały wydział pielęgniarski
ja sie pytam jakie są koszta państwowe ksz
<czytaj dalej>
Anonim_9968:
Do Warszawy gumofilce. Tam jest mnóstwo węzłów do blokowania.
<czytaj dalej>
Anonim_1881:
W tel awiwie jest 10tys takich firm oszukańcze inwestycyjnych tam są wirtualne pieniądze i wirtualne zyski
Wielkie drapacze chmur które naleÅ
<czytaj dalej>
Anonim_6589:
Zaczynamy od podwyżki swoich uposażeń, potem "obwąchamy się" poodwiedzamy i....a wy frajerzy, za kolejjne kilka lat będziecie potrzebn
<czytaj dalej>