Skontrolowali 126 budynków
Zakończyły się kontrole w kamienicach na terenie Starego Miasta, które zarządził Prezydent Miasta w związku z pożarem budynku przy ul. 30 Stycznia.
Po pożarze budynku przy ul. 30 Stycznia 20 prezydent Tadeusz Jędrzejczak, 8 kwietnia podjął decyzję o przeprowadzeniu kontroli prewencyjnej w zasobach mieszkaniowych Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej obejmujących Stare Miasto. Kontrole z udziałem przedstawicieli służb - Państwowej Straży Pożarnej, Policji, Straży Miejskiej oraz Wydziału Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta
i Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej miały za zadanie: sprawdzenie wszystkich pustostanów, ustalenie miejsc koczowania i nocowania bezdomnych, sprawdzenie dróg ewakuacji w budynkach i ich drożności, sprawdzenie zabezpieczenia przeciwpożarowego piwnic, strychów i poddaszy, rozmowy z mieszkańcami i zebranie ich uwag dotyczących poprawy bezpieczeństwa, a także zwiększenie częstotliwości patroli Policji i Straży Miejskiej w okresie przedświątecznym
w miejscach szczególnie zagrożonych.
Od 9 do 15 kwietnia zostało przeprowadzonych 126 kontroli w budynkach mieszkalnych w czasie, których stwierdzono niedociągnięcia:
- wystawianie starych mebli i wyposażeń mieszkań na klatki schodowe, korytarze, strychy i do pomieszczeń piwnicznych,
- niewielkie usterki w instalacji elektrycznej, brak zabezpieczeń puszek elektrycznych,
- składowanie w niektórych mieszkaniach nadmiernej ilości przedmiotów, które mogą spowodować zagrożenie pożarowe,
- wyrzucanie śmieci i niedopałków na klatkę schodową,
- nie uprzątnięte pozostałości poremontowe lub gromadzenie materiałów remontowych poza mieszkaniem,
- przerabianie oświetleń w piwnicach bez uzgodnienia z administracją,
- w niektórych klatkach brak instrukcji postępowania na wypadek pożaru,
Ponadto stwierdzono przebywanie osób bezdomnych w piwnicach i na strychach, które są ogólnodostępne.
Powyższe niedociągnięcia komisje nakazały usunąć do 19 kwietnia br. o ile została stwierdzona osoba odpowiedzialna. Natomiast w przypadkach, gdzie nie stwierdzono odpowiedzialnego za uprzątnięcie przedmiotów i nieczystości, nieprawidłowościami zajmie się ZGM.
Wydział Zarządzania Kryzysowego
17 kwietnia 2014 18:07, admin ego
Dodaj komentarz:
Składy komisji Sejmiku Województwa Lubuskiego
Radni województwa w trakcie sesji w dniu 20 maja 2024 r. wybrali przedstawicieli komisji w Sejmiku Województwa Lubuskiego VII kadencji.
Wybrano ...
<czytaj dalej>Przebudowa Spichrzowej
Ostatnie przygotowania do rozpoczęcia przebudowy ulicy Spichrzowej.
Konsorcjum firm TORMEL i WUPRINŻ, przebuduje ostatni, półkilometrowy odcinek ulicy Spichrzowej. Pierwsze prace ruszą ...
<czytaj dalej>UMCS z Jazz Clubem Pod Filarami
80 lat UMCS w Lublinie z Jazz Clubem „Pod Filarami”.
W dniach 14 -17 maja 2024 roku w Akademickim Centrum Kultury ...
<czytaj dalej>Remont schodów
Nowe schody na Piaskach, obok lecznicza zieleń.
Rusza remont schodów przy ul. Bohaterów Westerplatte, zejście do ul. Sczanieckiej. Skarpa przy schodach ...
<czytaj dalej>
Anonim_5319:
Głupoty, psychologiem może być każdy. Wystarczy, że przeczytasz dwie książki i leczysz bioprądami.
<czytaj dalej>
Anonim_9923:
O ile tablice edukacyjne i "lecznicza zieleń" podrożą koszty inwestycji?
"... W naszym interesie jest by ten miś był jak najd
<czytaj dalej>
Staryh:
Znowu " sami swoi". A wogóle czym oni się zajmują???
<czytaj dalej>