Marszałek chce dopłacać do urzędniczych przelotów
Redakcja eGo otrzymała list, jaki stowarzyszenie Zachodni Ośrodek Polityki Regionalnej przsłało do marszałek Elżbiety Polak w sprawie dopłat do urzędniczych przelotów.
Oto treść listu:
W imieniu członków stowarzyszenia Zachodni Ośrodek Polityki Regionalnej pragniemy wyrazić swój zdecydowany sprzeciw wobec zamiaru każdorazowego finansowania przez Urząd Marszałkowski trzech miejsc na planowanym połączeniu Babimost -Gdańsk. Zważywszy na trudną sytuację finansową województwa, co Zarząd podkreślał niejednokrotnie, zamierzony wydatek wydaje się zarówno pod względem ekonomicznym, jak i etycznym nieuzasadniony. W sytuacji gdy dyrektor Marek Twardowski szuka oszczędności na pensjach salowych w gorzowskim szpitalu, zarząd decyduje się na dotowanie lotów, których głównymi beneficjentami będzie i tak już nadmiernie rozrośnięty aparat biurokratyczny Urzędu Marszałkowskiego. Trudno znaleźć racjonalne przesłanki broniące zamiaru rezerwowania trzech miejsc dla Urzędu w każdym locie na wspomnianej trasie, jak i doszukać się celów tak dużej częstotliwości podróży urzędników na trasie Babimost – Gdańsk.
Z punktu widzenia strategii logistycznej planowane połączenie również nie znajduję swojego uzasadnienia, bowiem Zielona Góra posiada już bezpośrednie połączenie kolejowe z Gdańskiem (czas podróży 6:28 h), a także Warszawą i Krakowem. Dla porównania Gorzów nie ma ani jednego bezpośredniego połączenia z Gdańskiem, a najszybsza możliwość skomunikowania się z tym miastem składa się aż z czterech przesiadek. Budzi to również ogromny sprzeciw moralny, gdyż wydźwięk tej sprawy wskazuje, iż oszczędności związane z trudną sytuacją finansową województwa nie obejmują urzędników. Dotowanie lotów z Babimostu z pieniędzy podatników służy interesom bardzo wąskiej grupy ludzi, głównie urzędników i jest absolutnie sprzeczne z republikańską ideą dobra wspólnego oraz z szeroko pojmowanym interesem publicznym.
Niełatwo oprzeć się wrażeniu, iż rzekomy „rozwój” lotniska w Babimoście ma służyć wyłącznie celom socjotechnicznym, ukazującym lubuskie, najbiedniejsze województwo w kraju, jako nowoczesne i dynamicznie się rozwijające. Założenie upatrujące w istnieniu i „pompowaniu” portu lotniczego w Babimoście wydaje się z gruntu nietrafione i sprzeczne z wszelkimi wskaźnikami mogącymi uzasadniać te przedsięwzięcie, tym bardziej, iż położenie województwa pomiędzy czterema portami lotniczymi nie rokuje na możliwość osiągnięcia kiedykolwiek przez lotnisko Babimost/Zielona Góra parametrów rentowności (ok. 200 tys. pasażerów rocznie).
Dotacje do połączeń na trasie Babimost – Warszawa oraz Babimost – Gdańsk każą doszukiwać się w działaniach władz województwa praktyk rodem z sztucznie podtrzymywanej gospodarki księżycowej i nie mają wiele wspólnego z ekonomiczną i strategiczną koordynacją wydatków publicznych. Ogromna determinacją w forsowaniu połączeń lotniczych do Warszawy, a obecnie do Gdańska, kontrastuje z ogólnym stanem kolejnictwa w województwie, tj. niską częstotliwością połączeń, a także opieszałością w uruchamianiu wielokrotnie zapowiadanych i oczekiwanych od wielu lat połączeń kolejowych z Berlina do obu stolic województwa.
Pragniemy ponadto nadmienić, iż w naszym mniemaniu w kontekście ostatnich rekomendacji Komisji Europejskiej, wskazującej kwestię budowy lotniska w Gdyni, przy istniejącym porcie lotniczym w Gdańsku, jako modelowy przykład rozdętych i nieskoordynowanych finansów publicznych, plany uruchomienia wspomnianego połączenia przy wymienionych okolicznościach, jak i funkcjonowaniu regularnych lotów do i z portu w Babimoście – w ogóle, zdają się przystawać do wytkniętych przez Komisję Europejską zjawisk.
Z poważaniem, Michał Obiegło, Mateusz Muchel, Bartosz Jurek
zarząd Zachodniego Ośrodka Polityki Regionalnej
10 czerwca 2013 09:18, admin ego
Dodaj komentarz:
Komentarze:
Oszczędność pojmowana przez panią marszałek
Anonim_8224, 10.06.2013, 13:15, 79.186.36.25 ##
Zapraszamy do Kłodawy.
Anonim_8474, 10.06.2013, 14:26, 178.183.174.150 ##
Serwis www.egorzowska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłączną własnością ich autorów.
Przebudowa Spichrzowej
Ostatnie przygotowania do rozpoczęcia przebudowy ulicy Spichrzowej.
Konsorcjum firm TORMEL i WUPRINŻ, przebuduje ostatni, półkilometrowy odcinek ulicy Spichrzowej. Pierwsze prace ruszą ...
<czytaj dalej>UMCS z Jazz Clubem Pod Filarami
80 lat UMCS w Lublinie z Jazz Clubem „Pod Filarami”.
W dniach 14 -17 maja 2024 roku w Akademickim Centrum Kultury ...
<czytaj dalej>Remont schodów
Nowe schody na Piaskach, obok lecznicza zieleń.
Rusza remont schodów przy ul. Bohaterów Westerplatte, zejście do ul. Sczanieckiej. Skarpa przy schodach ...
<czytaj dalej>Obchody 900-lecia jubileuszu
W sobotę 11 maja br. w Ośnie Lubuskim odbędą się uroczyste obchody z okazji dziewięćsetlecia ustanowienia biskupstwa lubuskiego.
Przygotowania do tej ...
<czytaj dalej>
Staryh:
Znowu " sami swoi". A wogóle czym oni się zajmują???
<czytaj dalej>
Staryh:
Tak miasto twój wójt sp...ł, że faktycznie rowerem lepiej jeździć, ale powstaje kolejne pole do....nadużyć/?/ Na początek, obowiązkowe kaski
<czytaj dalej>
Anonim_9923:
To proponuję jeszcze do każdego roweru, silnik odrzutowy, zestaw Wi-Fi, talerz satelitarny i co tam jeszcze w koszta można wrzucic :-)
<czytaj dalej>
Staryh:
Ale pitolenie. Ani słowa o kolejce do "znachora" o bólu w krzyżu, o polityce i innych przyjemnościach wątpliwych u będących starymi l
<czytaj dalej>