Tylko dwa dni trwały testy na skrzyżowaniu Owocowej z Wyszyńskiego.
Dwa, nie - jak planowano wcześniej - trzy dni trwały testy na skrzyżowaniu ulic Wyszyńskiego z Owocową. Miały pokazać wpływ sygnalizacji świetlnej na płynność ruchu drogowego.
Działanie sygnalizacji imitowali dyrygujący ruchem policjanci. Pierwsze testy przeprowadzono we wtorek kwietnia w godzinach szczytu porannego i popołudniowego.
Jak przewidywano, największe utrudnienia pojawiały się na ul. Wyszyńskiego od strony Kłodawy oraz na ul. Górczyńskiej. Ręczna regulacja ruchem na skrzyżowaniu pogorszyła płynność na rondzie u zbiegu ulic Wyszyńskiego – Dekerta, Wyszyńskiego – Górczyńska. Pojawiły się większe niż zwykle korki od strony Kłodawy (sięgały za rondo przy Dekerta) oraz na lewym pasie ul. Górczyńskiej. Kierowcy szukali również dróg alternatywnych, skręcając w ul. Dekerta lub ul. Wyszyńskiego. Pojawiły się też przypadki zawracania na ul. Wyszyńskiego poprzez wjeżdżanie na drogę pieszo-rowerową i pas zieleni.
W związku z tym zrezygnowano z testu w czwartek, tym bardziej że przy obecnym układzie komunikacyjnym i prowadzonych aktualnie robotach drogowych kolejne dni nie wniosą nic do eksperymentu.
Ewentualne powtórzenie badania będzie zasadne po otwarciu dla ruchu przebudowywanej ulicy Walczaka, której zamknięcie wpływa na natężenie ruchu na ul. Wyszyńskiego i drogach alternatywnych (Al. Andrzejewskiego, Wróblewskiego).
Jak dokładnie wyglądał test?
Dzień pierwszy
Realizowano cykl pracy sygnalizacji o długości 80 sekund zgodnie z układem faz. W trakcie sterowania ruchem między 7:30 a 8:15 zaobserwowano duży spadek płynności ruchu na ul. Wyszyńskiego od strony Kłodawy oraz na ul. Górczyńskiej na odcinku od ronda Górczyńskiego do skrzyżowania z ul. Wyszyńskiego. W godzinach popołudniowych było podobnie. Większy zator pojawiał się na ul. Górczyńskiej. Tam problemy komunikacyjne zanotowano także na rondzie Górczyńskim, a zator drogowy na ul. Górczyńskiej występował nawet na odcinku od ronda Niepodległości do ronda Górczyńskiego.
Dzień drugi
Zmodyfikowano długość cyklu sterowania ruchem w celu optymalizacji. Wydłużono cykl do 100 sekund, a otwarcie kierunku głównego zwiększono z 45 s do 65 s. Wyjazd z ul. Owocowej i lewoskręt w ul. Owocową od centrum pozostawiono na wcześniej przyjętych wartościach 8 s i 10 s. To spowodowało wydłużenie kolejki pojazdów na ul. Owocowej i Wiejskiej (wynosiła 250 m, czyli około 25 pojazdów). Poprawiła się nieznaczenie sytuacja na ul. Górczyńskiej, gdzie kolejka pojazdów obejmowała wyłącznie odcinek do ronda Górczyńskiego. (Informacja nie obejmuje obserwacji z godz. 15:30-16:15.)
oprac. redakcja
foto gorzow.pl Daniel Adamski
Przebudują Ikara
Przetarg na przebudowę ostatniego etapu ulicy Ikara rozstrzygnięty.
Kolejna osiedlowa uliczka zostanie w pełni przebudowana. Nowa nawierzchnia ul. Ikara ułatwi codzienne ...
<czytaj dalej>Oni tu zostają
„Zostaję!” to hasło nowej kampanii promującej Gorzów, która ma zwrócić uwagę na zalety naszego miasta, dzięki którym jest ono doskonałym ...
<czytaj dalej>Pielgrzymki
Tegoroczna piesza pielgrzymka powołaniowa odbędzie się w sobotę w sobotę 27 kwietnia.
Wyjście pielgrzymki na trasę z Paradyża do Rokitna nastąpi ...
<czytaj dalej>200 lat dla pani Zofii
Nieczęsto zdarza się, aby tradycyjnie śpiewane „sto lat”, z racji chwili, modyfikowano w sekwencji życzeń na lat „dwieście”. Tak właśnie ...
<czytaj dalej>