Ten Plan jest zły
W gorzowskim Urzędzie Miasta debatowano nad planem zagospodarowania północnej części województwa lubuskiego.
Prezydent Tadeusz Jędrzejczak nie jest zadowolony z przyjętego 1 marca przez Zarząd Województwa Lubuskiego projektu zmiany Planu Zagospodarowania Przestrzennego naszego województwa. Dlatego zaprosił na spotkanie przedstawicieli samorządów z północy regionu, radnych sejmiku i przedstawicieli Zarządu Województwa.
Efektem spotkania jest wypracowanie wspólnego stanowiska, które zostanie przekazane marszałek Elżbiecie Polak. Uwzględnia ono zamierzenia inwestycyjne północnej części województwa w taki sposób, by dać szanse na pozyskiwanie funduszy unijnych. Prezydent podkreślił, że turystykę i gospodarkę tej części regionu traktuje się jak białe plamy.
O odstąpienie od uchwalenia planu apelował dyr. wydziału geodezji i katastru Urzędu Miasta Jerzy Oleksiewicz, wskazując ponad 70 nieścisłości, które znalazły się w dokumencie. Np. wśród miast przygranicznych nie wymieniono Kostrzyna nad Odrą, w Gorzowie nadal istnieje Wyższa Informatyczna Szkoła Zawodowa, ale nie ma Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego. Pominięto także pomniki przyrody i całą branżę turystyczną oraz takie zakłady jak TPV czy Faurecia.
Aby mówić o zrównoważonym rozwoju województwa lubuskiego, obecni na spotkaniu proponują:
* uwzględnić w PZPWL obszar aglomeracji gorzowskiej z Gorzowem jako ośrodkiem wiodącym;
* modernizację struktury komunikacyjnej linii kolejowej 203 (na odcinku Kostrzyn – Gorzów – Krzyż) z elektryfikacją i remontem estakady w przebiegu linii przez Gorzów;
* kontynuację modernizacji linii kolejowej łączącej Gorzów z Zieloną Górą z dostosowaniem linii do prędkości 120-200km/h;
* uwzględnienie przebiegu kolei dużych prędkości przez województwo lubuskie, w tym: Linii Zachodniej Poznań – Gorzów– Szczecin, odgałęzienia Linii Zachodniej do Berlina lub przebudowy do standardu kolei dużych prędkości linii E-20 i zbliżenie tej kolei do węzła drogowego w Świebodzinie;
* modernizację drogi krajowej nr 22 z podniesieniem jej statusu do drogi ekspresowej na odcinku od Kostrzyna do połączenia z drogą ekspresową S3 w Gorzowie;
* modernizację drogi krajowej nr 22 na odcinku od Gorzowa do granicy z woj. wielkopolskim, z obwodnicami Strzelec Krajeńskich i Dobiegniewa;
* modernizację drogi krajowej nr 24 i podniesienie jej statusu do drogi ekspresowej, od Skwierzyny do granic województwa;
* uwzględnienie budowy w ciągach dróg wojewódzkich obwodnic miast: Drezdenka, Sulęcina, Międzyrzecza, północnej obwodnicy Kostrzyna z budową mostu granicznego, ul. Kamiennej jako części północnej obwodnicy Gorzowa, od ul. Wyszyńskiego do połączenia z drogą ekspresową S3;
* uwzględnienie konieczności modernizacji drogi wojewódzkiej Kostrzyn – Gorzów (ul. Kostrzyńskiej);
* uwzględnienie poprawienia do IV klasy żeglowności Odry i dolnego odcinka Warty od Odry do połączenia z Notecią (droga wodna E-70 z budową marin) oraz wykorzystanie walorów środowiska dla rozwoju turystyki wodnej z adaptacją projektu Łączą nas rzeki (budowa marin i punktów turystyki wodnej);
* uwzględnienie rozwoju transportu publicznego w zakresie wyznaczonych obszarów aglomeracyjnych, na zasadzie „parkuj i jedź”;
* uwzględnienie komunikacji zbiorowej w obu stolicach województwa, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji tramwajowej w Gorzowie;
* wprowadzenie transgranicznych połączeń kolejowych i działających na rzecz właściwego skomunikowania regionu z Warszawą i innymi ośrodkami metropolitalnymi;
* uwzględnienie konieczności powstania terenów inwestycyjnych położonych na obszarach popoligonowych w Gorzowie na północ od ul. Myśliborskiej i urządzenia terenów inwestycyjnych położonych przy ul. Dobrej;
* ujęcie działań rewitalizacyjnych w celu nadania obszarom śródmiejskim funkcji turystycznych i usługowych;
* uwzględnienie roli Gorzowa jako regionalnego ośrodka wspierania biznesu;
* uwzględnienie w planie rekonstrukcji systemów melioracyjnych, w celu zapobiegania zjawiskom powodziowym;
* wsparcie działań na rzecz utworzenia w Gorzowie samodzielnej szkoły wyższej o statusie akademickim;
* budowę zespołu szkół technicznych;
* dalszy rozwój Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie i utworzenie dla północnej części województwa lubuskiego bazy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego;
* budowę żłobka, centrum sportowo-rekreacyjnego dla północnej części województwa, zespołu szkół artystycznych w ramach Centrum Edukacji Artystycznej i toru regatowego w Gorzowie.
Źródło UM
9 maja 2011 20:40, admin ego
Dodaj komentarz:
Obchody 900-lecia jubileuszu
W sobotę 11 maja br. w Ośnie Lubuskim odbędą się uroczyste obchody z okazji dziewięćsetlecia ustanowienia biskupstwa lubuskiego.
Przygotowania do tej ...
<czytaj dalej>Przebudują Ikara
Przetarg na przebudowę ostatniego etapu ulicy Ikara rozstrzygnięty.
Kolejna osiedlowa uliczka zostanie w pełni przebudowana. Nowa nawierzchnia ul. Ikara ułatwi codzienne ...
<czytaj dalej>Oni tu zostają
„Zostaję!” to hasło nowej kampanii promującej Gorzów, która ma zwrócić uwagę na zalety naszego miasta, dzięki którym jest ono doskonałym ...
<czytaj dalej>Pielgrzymki
Tegoroczna piesza pielgrzymka powołaniowa odbędzie się w sobotę w sobotę 27 kwietnia.
Wyjście pielgrzymki na trasę z Paradyża do Rokitna nastąpi ...
<czytaj dalej>
Anonim_9897:
podobna do naszej Kraupowej pewnie też feministka
<czytaj dalej>
Anonim_9448:
dla 30 studentów cały kierunek prawo
dla 30 pielęgniarek cały wydział pielęgniarski
ja sie pytam jakie są koszta państwowe ksz
<czytaj dalej>
Anonim_9968:
Do Warszawy gumofilce. Tam jest mnóstwo węzłów do blokowania.
<czytaj dalej>
Anonim_1881:
W tel awiwie jest 10tys takich firm oszukańcze inwestycyjnych tam są wirtualne pieniądze i wirtualne zyski
Wielkie drapacze chmur które nale
<czytaj dalej>