Nasze województwo ma Program Rozwoju Lubuskiej Turystyki do roku 2020.
– Lubuskie to drugie Mazury, trzeba to tylko zauważyć – mówiÅ‚ na konferencji prasowej wicemarszaÅ‚ek
Maciej SzykuÅ‚a. 5 lutego w wydziale zamiejscowym UrzÄ™du MarszaÅ‚kowskiego w Gorzowie przedstawiÅ‚ przyjÄ™ty przez zarzÄ…d województwa Program Rozwoju Lubuskiej Turystyki do 2020 r.
Na realizacjÄ™ spójnego ze StrategiÄ… Rozwoju Województwa Lubuskiego programu przeznaczono 27 mln zÅ‚. BÄ™dzie on sÅ‚użyÅ‚ samorzÄ…dom i innym instytucjom w regionie. Zanim zostaÅ‚ przyjÄ™ty, byÅ‚ szeroko konsultowany. WpÅ‚ynęło ponad sto uwag, dziÄ™ki którym powstaÅ‚ dokument – swoisty drogowskaz rozwoju turystyki. UjÄ™te w nim liczne dziaÅ‚ania majÄ… doprowadzić do zbudowania marki turystycznej województwa, zachÄ™cić turystów do czÄ™stszych odwiedzin naszego regionu a także zintegrować branżę turystycznÄ….
– Naszymi gÅ‚ównymi atutami sÄ…: niepowtarzalna przyroda, jedyne w Europie fortyfikacje i ekoturystyka, która wciąż siÄ™ rozwija – wyliczaÅ‚a kierownik WydziaÅ‚u Turystyki Regionalnej Departamentu Infrastruktury SpoÅ‚ecznej UMWL w Zielonej Górze
Aleksandra Mrozek.
Z kolei wiceprezes PTTK Ziemi Gorzowskiej
Mariusz Lewandowski podkreÅ›liÅ‚, że jak dotÄ…d brakowaÅ‚o spójnego programu rozwoju turystyki:
– Każdy program regionalny traktowaÅ‚ te sprawy osobno. Tu mamy spójność i gÅ‚ówne kierunki, w jakich poszczególne produkty, szlaki i atrakcje powinno siÄ™ promować i rozwijać – mówiÅ‚.
W tym roku koÅ„czy siÄ™ okres realizacji Lubuskiej Strategii Rozwoju Turystyki. Dlatego UrzÄ…d MarszaÅ‚kowski zleciÅ‚ przygotowanie nowego dokumentu z PrognozÄ… oddziaÅ‚ywania na Å›rodowisko. Program Rozwoju Lubuskiej Turystyki do roku 2020 zrealizuje firma Landbrand z Poznania, a PrognozÄ™ oddziaÅ‚ywania na Å›rodowisko – 4-Enviro Projektowanie i Doradztwo w Ochronie Åšrodowiska ze Szczecina.
Dokument ma m.in.: zbudować konkurencyjny wizerunek turystyczny regionu, stworzyć kompleksowy system informacji i promocji turystycznej, rozwijać produkty oraz infrastrukturę turystyczną i turystykę transgraniczną.
Lubuskie postawiÅ‚o na turystyczne produkty wizerunkowe: Wino i kuchnia, Militaria i fortyfikacje oraz Przygoda na wodach. – Te wody wyróżniajÄ… region na skalÄ™ ogólnopolskÄ…, cieszÄ… siÄ™ szerokim zainteresowaniem turystów z kraju i zagranicy oraz mogÄ… decydować o wyborze lubuskiego jako celu podróży turystycznej – podkreÅ›laÅ‚a A. Mrozek.
Tekst i foto Hanna Kaup
Obchody 900-lecia jubileuszu
W sobotę 11 maja br. w Ośnie Lubuskim odbędą się uroczyste obchody z okazji dziewięćsetlecia ustanowienia biskupstwa lubuskiego.
Przygotowania do tej ...
<czytaj dalej>PrzebudujÄ… Ikara
Przetarg na przebudowę ostatniego etapu ulicy Ikara rozstrzygnięty.
Kolejna osiedlowa uliczka zostanie w pełni przebudowana. Nowa nawierzchnia ul. Ikara ułatwi codzienne ...
<czytaj dalej>Oni tu zostajÄ…
„ZostajÄ™!” to hasÅ‚o nowej kampanii promujÄ…cej Gorzów, która ma zwrócić uwagÄ™ na zalety naszego miasta, dziÄ™ki którym jest ono doskonaÅ‚ym ...
<czytaj dalej>Pielgrzymki
Tegoroczna piesza pielgrzymka powołaniowa odbędzie się w sobotę w sobotę 27 kwietnia.
Wyjście pielgrzymki na trasę z Paradyża do Rokitna nastąpi ...
<czytaj dalej>